גדולי הציור בוונציה - כל ההתחלות
ארכיון תאריך: 4 נובמבר 2019
משך: שעה וחצי
גדולי הציור בוונציה - כל ההתחלות
מרצה ד"ר אפי זיו
השפעת המסורת הביזנטית באמנות על הציור בוונציה. השפעת הרנסנס המתבסס בפירנצה על סדנאות האומנים בוונציה. הצייר יאקופו בליני שמפתח טכניקת ציור עצמאית, מייסד סדנה מוערכת ושושלת ציירים ותלמידים
וונציה, למרות מיקומה הגיאוגרפי "במגף האיטלקי", הייתה חלק מן האימפריה הרומית המזרחית שקונסטנטינופול בירתה, ומתוך כך, אימצה את הסגנון הביזנטי באמנות שאפיין את האימפריה המזרחית, והיה הדומיננטי בדורות הראשונים.
הסגנון העיצובי שאוב ממסורות התרבות היוונית והרומית, ומציג בעיקר עלילות וטקסטים דתיים, וייצוגי השלטון.
עם השחרור מההשפעה הביזנטית, הלך והתפתח בימי הרפובליקה הוונציאנית, סגנון הייחודי לוונציה, שאף כונה בהמשך "אסכולת וונציה". מימי הציירים יאקופו בליני ועד יאקופו טינטורטו, פיתחו אומני וונציה את ”האסכולה הוונציאנית" שקשרה יופי, פאר עושר ותאטרליות, עם מסתורין הומניזם ושמימיות. ממשיכיהם היו ג'ורג'ונה, טינטורטו וטיציאן מבשרי הבארוק, שהלך והשתרש ברומא ובכל רחבי המגף.
סקירת יצירות וורונזה ונופי וונציה של קאנאלטו, ומולם ציורי התקרות הייחודיים לג'ובאני בטיסטה טייפולו, בהם פיתח את אמנות הטעיית עין הצופה ("trompe l'oeil") והביאה לשיאים מעוררי השתאות.
מרצה ד"ר אפי זיו
השפעת המסורת הביזנטית באמנות על הציור בוונציה. השפעת הרנסנס המתבסס בפירנצה על סדנאות האומנים בוונציה. הצייר יאקופו בליני שמפתח טכניקת ציור עצמאית, מייסד סדנה מוערכת ושושלת ציירים ותלמידים
וונציה, למרות מיקומה הגיאוגרפי "במגף האיטלקי", הייתה חלק מן האימפריה הרומית המזרחית שקונסטנטינופול בירתה, ומתוך כך, אימצה את הסגנון הביזנטי באמנות שאפיין את האימפריה המזרחית, והיה הדומיננטי בדורות הראשונים.
הסגנון העיצובי שאוב ממסורות התרבות היוונית והרומית, ומציג בעיקר עלילות וטקסטים דתיים, וייצוגי השלטון.
עם השחרור מההשפעה הביזנטית, הלך והתפתח בימי הרפובליקה הוונציאנית, סגנון הייחודי לוונציה, שאף כונה בהמשך "אסכולת וונציה". מימי הציירים יאקופו בליני ועד יאקופו טינטורטו, פיתחו אומני וונציה את ”האסכולה הוונציאנית" שקשרה יופי, פאר עושר ותאטרליות, עם מסתורין הומניזם ושמימיות. ממשיכיהם היו ג'ורג'ונה, טינטורטו וטיציאן מבשרי הבארוק, שהלך והשתרש ברומא ובכל רחבי המגף.
סקירת יצירות וורונזה ונופי וונציה של קאנאלטו, ומולם ציורי התקרות הייחודיים לג'ובאני בטיסטה טייפולו, בהם פיתח את אמנות הטעיית עין הצופה ("trompe l'oeil") והביאה לשיאים מעוררי השתאות.